طـرح مـوضـوع خطر ناتو فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان اخیر، هشداری در زمینه تغییر راهبرد مـهم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در تغییر عملکرد ناتو از نظامی بـه فـرهـنـگـی است.

روح‌الله مدبر، کارشناس مسائل اوراسیا در گفت‌وگو با قدس: اقدام سوئد برای خوش‌رقصی در میدان ناتوی فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، تغییر عملکرد ناتو از نظامی بـه فـرهـنـگـی در تـقـابـل بـا خـیـزش و حـرکـت بـالنده اسلامی و دین‌گرایی در جهان؛ تهدیدی که به مراتب گسترده‌تر و خطرناک‌تر از کارکرد نظامی بوده و قلمرو آن مجموعه جغرافیایی جهان اسلام است.

دکتر روح‌الله مدبر، کارشناس مسائل اوراسیا در گفت‌وگو با قدس با اشاره به دست‌های پشت پرده هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، معتقد است پروژه‌ای که امروز در کشورهای غربی به‌ویژه این کشور حوزه اسکاندیناوی انجام گرفت خوش‌رقصی استکهلم برای مقامات آمریکایی و اروپایی به‌منظور تسری و تسهیل عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی و در راستای اهداف این پیمان بوده است.

او افزود: هتک حرمت به قرآن، بزرگ‌ترین جنایتی است که این کشور به عواطف بیش از ۲میلیارد مسلمان وارد کرده است.

تهاجم ناتو فرهنگی
وی به عوامل اصلی این اقدام در اروپا پرداخت و گفت: امروز علاوه بر دسیسه‌های صهیونیست‌ها، نقش ناتو در این توطئه بیش از پیش آشکار شده است. در همین راستا بود که در ساعات اول این بی‌حرمتی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این اقدام را نماد آزادی در اروپا بیان کرد؛ این سخن، ماهیت واقعی ضدبشری این سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را نشان می‌دهد.

او در ادامه با اشاره به ماهیت اصلی سازمان ناتو، می‌گوید: متأسفانه برخی، این سازمان را دقیق نمی‌شناسند و فکر می‌کنند ماهیت واقعی ناتو، نظامی است در صورتی‌که در این سازمان بخشی به‌عنوان معاونت تخصصی قدرت نرم وجود دارد که مدیریت انقلاب‌های رنگی، فضای رسانه‌ای و سیاسی را در سطح جهان مدیریت می‌کند و اقدام هتک حرمت به قرآن نیز از اتاق فکر ناتو و آمریکا خارج شده است.

کارشناس مسائل اوراسیا تصریح می‌کند: از کشورهای اسلامی به‌ویژه ترکیه و شخص اردوغان که خود را داعیه‌دار دفاع از اسلام می‌داند انتظار می‌رفت از ورود سوئد به ناتو جلوگیری کنند اما متأسفانه نگاه اردوغان به اسلام نگاهی ابزاری است؛ اما در مقابل، موضع دولت عراق و اخراج سفیر سوئد از کشورش یک موضع عزتمندانه در میان کشورهای اسلامی بوده است.

بی‌کفایتی سازمان ملل
مدبر به مسئله افراط گرایی در ناتو پرداخت و افزود: در بحران اوکراین نخستین افرادی که به کلام وحی هتک حرمت کردند سربازان اوکراینی بودند؛ در واکنش، مفتی اعظم مالزی و بیت‌المقدس به این اقدام اعتراض کردند. علت این اقدام سربازان این بود که اوکراین بازیچه دست ناتو در برابر روسیه است، امروز غرب از همجنس‌بازان حمایت می‌کند و سازمان ناتو پرچمدار این منحرفان جنسی در جهان است، ناتو در اوکراین سازماندهی گردان‌هایی از همجنس‌بازان را در جبهه‌های نبرد علیه روسیه مستقر کرده است.

وی در ادامه می‌گوید: امروز نیز در فراآتلانتیک، سوئد پرچم افراطی‌گری را به دست گرفته و نشان داده ناتو هرچه گسترش پیدا کند برای بشریت تهدید محسوب می‌شود، چرا که این سازمان روی مقدسات و اعتقادات انسان‌ها دست خواهد گذاشت. تروریسم فرهنگی بزرگ‌ترین تروریسم در جهان است. 

او تصریح می‌کند: سازمان ملل در مقابل این جنایت، تنها یک بیانیه صادر کرده و این نشان‌دهنده بی‌کفایتی این سازمان در جهان است، در صورتی‌که باید کشور سوئد تحریم شود. از سوی دیگر، اگر هر اتفاقی در سطح بین‌الملل بیفتد کشورهای غربی و آمریکا، ایران و روسیه را تحریم می‌کنند. هتک حرمت به قرآن در واقع حمله به کتاب‌های ادیان دیگر از جمله انجیل و تورات است.

کارشناس مسائل اوراسیا به نقش کشورهای اسلامی در تحریم سوئد پرداخته و می‌افزاید: کشورهای اسلامی باید از ابزار تحریم دربرابر سوئد استفاده کنند؛ امروز بخش بزرگی از اقتصاد جهانی در دست کشورهای مسلمان عربستان، امارات، کویت، عمان، مالزی و اندونزی است. دولت‌های اسلامی باید این کشور را از بازارهای خود اخراج کنند.

وی در پایان اظهار می‌کند: سوئد یک کشور وابسته در اروپاست که برای ورود به ناتو حاضر است دست به هر اقدامی بزند، کشورهای اسلامی نباید اجازه دهند قبح این گناه شکسته شود و با تحریم‌های شدید اقتصادی، سیاسی و قطعنامه‌های عملی در مجمع عمومی جلو چنین اقداماتی بایستند. مسلمانان باید بدانند ناتو مرکز فرماندهی هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد است. هتک حرمت به کلام الهی توسط دبیرکل ناتو آزادی بیان اعلام می‌شود که این امر ماهیت واقعی فاشیست در جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.